در غیاب مردم

                     در غیاب مردم 

#شفیعی_مطهر

هر نابساماني اجتماعي و هرگونه بي عدالتي، قانون شكني، خودكامگي و … در غياب مردم و عدم مشاركت آگاهانه و فعالانه آنان قابل اجراست. هرگاه و در هر زمان و هر جامعه ای كه مردم، آگاهانه، هشيارانه و مسئولانه در همه صحنه ها و عرصه هاي اجتماعي حضور داشته باشند، ارتكاب هر اقدام ضد مردمي و منفي به حداقل مي رسد. 

Image result for سوازیلند

بخوانيد و داوري كنيد.

مردم: غايب!

«سوازيلند» كشوري است کوچک که با یک میلیون نفر جمعيت رو به زوال در بين آفريقاي جنوبي و موزامبیک واقع شده است. در سال 1968 از انگليس مستقل شده و داراي رژيم سلطنتي است. «ميسواتي» 34 ساله پادشاه سوازيلند، فرمان و اراده خود را فوق قانون مي داند. او با داشتن 9 همسر، اخيراً عاشق يك دختر 18 ساله شد و با زور او را تصاحب كرد.

وقتي مردم، قلم و زباني براي بيان و ديدگاني هشيار براي نظارت بر كار مسئولان ندارند، و حقوق، كرامت و مشاركت مردم پشيزي ارزش ندارد، پادشاه خود را فعال ما يشاء مي پندارد. او در سال گذشته مي خواست دو برابر بودجه درماني كشور را صرف هزينه جت شخصي خود كند. در حالي كه يك سوم مردم بزرگ سال كشور به ويروس HIV مبتلا، و يك چهارم آنان با خطر قحطي و گرسنگي دست به گريبان هستند.

شاه در اقدامي ديگر مي خواست برادرش را به فرمانداري دو استان كشور بگمارد. وقتي با مخالفت نسبي مردم رو به رو شد، از اين كار صرف نظر كرد. پدر او،«شاه سوبهوزاي» تا پيش از مرگ در سال 1982 بيش از 100 همسر اختيار كرد، او نيز اكنون 10 همسر دارد كه همگي براي استفاده شخصي خود اتومبيل هاي بي.ام.و. و مرسدس دارند.

«او به دلاميني» نخست وزير سابق اين كشور، كه اكنون رهبر مخالفان است(اگر چه فعاليت احزاب سياسي دركشور ممنوع است) مي گويد:

در اين كشور اتفاقي در حال رخ دادن است. فشار رو به افزايش است. نظام يا بايد خود را اصلاح كند، يا با فروپاشي رو به رو شود.

 

شما را چشم در راهم در گاه گویه های مطهر   telegram.me/amotahar

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: روزنوشت

تاريخ : شنبه 20 آذر 1395 | 9:12 | نویسنده : سید علیرضا شفیعی مطهر |