دل ديدني هاي شهر سرب و سراب(66)

  دل ديدني هاي شهر سرب و سراب(۶۶) 

 

                          ویژه عید سعید فطر

 

 

     کل یوم لا یعصی الله فیه فهو عید 

 

         هر روزی که در آن خدا نا فرمانی نشود آن روز عیداست .      

                                                                «امام علی(ع)» 

         کم کم غــــروب ماه خـــدا دیده می شود                   

        صد حیف از این بساط که برچیده می شود
استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما
فرارسیدن عید سعید فطر بر شما میهمانان عزیز خدا مبارک باد.

 

 من عید فطر را نه پایان رمضان ، كه آغاز يك زندگي آژمان ديدم.

من رمضان را چشمه ساري ديدم كه پرستوي جان و پرنده روح و روان ، پر و بال خود را در آن آب زلال مي شويند و راه كمال مي پويند.

من عید فطر را، نماد پیروزی سپاه سپیده اهورايي بر نیروهای شبرنگ اهریمنی ديدم . 

من دین باوران سبزدل را ديدم كه جان را در جویبار رمضان شسته ، سپاه سیاه شب را درهم شکسته و بر اریکه سپید سحر ،رهایی از قفس و پیروزی بر هوا و هوس را جشن می گیرند .

    من روزه دارانی را ديدم که در لحظات پر رمز و راز رمضان دل را از زباله رذایل پیراسته و با زیور فضایل آراسته ، عید فطر را جشن پیروزی و آغاز بهروزی می دانند .

    من اوج و عروج پرنده دل را در گرو خروج از گل ديدم . تا پرنده دل از گل نرهد، بر اوج فضایل نپرد . 

من ایمان را شیرازه کتاب زندگی ديدم . بدون این شیرازه ، کتاب روزهای زندگی،  اوراق پراکنده ای است در دست باد و صحیفه حیات، صفحاتی است از آفات . هر برگی به رنگی  و هر رنگی سایه ای از ننگی است . 

    من روزه داران پیروزرا ديدم كه ستارگان ثواب را از آسمان آبی محراب صید مي کردند . ستارگانی که دل را صفا می بخشند و درد دل را، شفا . نمازشان ضریح سبز یاد است و تسبیح سرخ فریاد . آنان با این سیمرغ زرین از قاف زمین به طواف یقین می رسند .

من روح انسان را پرنده ای خوش آهنگ ديدم و دنیا را قفسی تنگ . نماز کلید طلایی رهایی است از این زندان تنگ تنهایی . 

من روزه داران را ديدم كه نماز را تنها همدم تنهایی و یگانه شاهد شکیبایی می دانند و بر این باورند که هر که از بند " تن " رها شود، در جمع " تن " ها  " تنها " شود ! اینان رهاتر از موج اند و فراتر از اوج .

      من آن دلسوخته خودساخته - شریعتی – را ديدم كه گفت : "

      " علی تنهاست !" آری چون انسان در این دنیا تنهاست . 

من عيد فطر را پرنده اي قشنگ و خوش آهنگ ديدم كه نغمه سبز ياد خدا را زمزمه مي كرد. اگر یاد سبز خدا نبود ، چه کسی حجم زرد تنهایی های انسان را پر می کرد ؟!

    من اميد سبز بهروزي را در اين جشن پيروزي ديدم. اگر امید سبز " قرب الهی " در دل نمی شکفت ، چسان می شد این " غربت " را در گل نهفت ؟!

      اگر نبود این " ذکر زلال "، " فکر ضلال " انسان را ملول می ساخت و پیوسته در " ملال " می سوخت !

     من در عید سعید فطر روزه دار پیروز را ديدم كه سر فراز و دل فروز، پیروزی یک ماه مجاهدت را جشن می گیرد . او یک ماه از هوا و هوس گریخته و با دیو نفس درآویخته . دل را با یاد دلدار نرم  و با عشق او گرم کرده است .

    من  تیره دلان را ديدم كه زهر زور مي نوشیدند و سبزدلان ، نهر نور . آنان از ضلال سراب سیراب شده اند و اينان از ذکر زلال محراب . دیگران در فکر فریب اند و اينان در ذکر حبیب . 

من بی خدایان را ديدم كه در دام غرور اسیرمرداب اند و خداباوران، سیر از سراب . آنان در زنجیر اسارت اسیرند و او بر سریر امارت، امیر . بندگان هوس با خوردن خوراک خوشگوار خوش اند و اينان با دل سپردن به یار . آنان به خاک دل بسته اند و اينان از افلاک وارسته اند . دنیا دوستان فریفته حباب اند و حق باوران شیفته حبیب . آنان در تمنای خیال اند و اينان در " منا"ی وصال . 

 

          روز اول ماه شوال عید فطر - یکی از دو عید بزرگ جهان اسلام - است . جشن و سرور این عید فرخنده به خاطر پیروزی و موفقیت در رزم بزرگ و آزمون سترگ روحی و جسمی و انجام یک فریضه ارزشمند دینی و پایان یک ماه تمرین هوس سوز و زندگی ساز " روزه " است . 

     دین باوران حق یاور هر ساله در ماه مبارک رمضان در پرتو یک ماه روزه داری و تزکیه  با زلال " عبادت"، ضلال " عادت " را می شویند و با پای " جان" راه " جانان " را می پویند . عید فطر جشن وصال است و مرحله ای از کمال .

       جشن و سرور عید فطر با دو عبادت اصیل آغاز می شود : تجدید پیمان با خالق و تحکیم پیوند با مخلوق .

      مسلمین با تکبیر نماز عید به نیایش با خدا می پردازند و با پرداخت زکات فطره  فقر و فاقه را ریشه کن می سازند . جالب است که ویزای ورود به نماز عید فطر  پرداخت زکات فطره است . پرداخت فطریه نشانه تحکیم پیمان و پیوند اغنیا با نیازمندان و فرودستان جامعه است . اگر این فریضه مالی به صورت صحیح اجرا شود ، بسیاری از مشکلات مالی و اجتماعی جامعه اسلامی برطرف می گردد . ادای این زکات،  گامی است به سوی استقرار عدالت اجتماعی . عدالتی که تضمین کننده پویایی و پایایی نظام اجتماعی است .

  عید سعید فطر - جشن پیروزی حق باوران - بر همه یاوران حق مبارک باد

  بود آن روز بر ما عــــید مطلق

 

 

         که در جنبش در آید پرچم حق

                                       شفیعی مطهر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: سرب و سرابعيد سعيد فطر

تاريخ : چهار شنبه 9 شهريور 1390 | 6:34 | نویسنده : سید علیرضا شفیعی مطهر |