ویژگی های مشاور

ویژگی‌های مشاور 


یکی از آسیب ‌های مدیریت در سطوح عالی و یکی از خطراتی که پیوسته مسئولان عالی رتبه را تهدید می‌کند، محاصره آنان توسط عناصر چاپلوس و مشاوران متملّق و ریا کار است. هر مدیر و هر مسئول باید همواره دغدغه این خطر را داشته باشد و بکوشد تا با توکل بر خداوند و با تکیه بر تقوا و ایمان خود، حلقه این محاصره نامرئی و خطرناک را بشکند.

امیرمؤمنان علی(ع) مردم را با حقوق حقّه خود آشنا می‌کرد تا بدانند که مناسبات توام با مجاملت و ریاکاری، خلاف حق مردم است و روابط انسانی باید به دور از تکلّف، تصنّع و به دور از تجبّر و تحکّم و بر مبنای خیرخواهی و انتقاد متقابل باشد. ایشان تأکید می‌کنند:

«با من چنان که با سرکشان سخن می‌گویند، سخن نگویید، چونان که با بدخویان رفتار کنند. از من کناره مجویید و با ظاهر آرایی آمیزش نکنید، و شنیدن سخن حق را بر من سنگین مپندارید و نخواهم که مرا بزرگ انگارید. چه، آن کسی که شنیدن سخن حق بر او گران افتد و بیان عدالت بروی دشوار باشد، کار به حق و عدالت کردن بر او دشوارتر است. پس، از گفتن حق، یا رای زدن در عدالت خودداری نکنید، که من برتر از آن نیستم که خطا نکنم و نه در کار خویش از خطا ایمنم، مگر این که خدا مرا در کار نفس کفایت کند؛ زیرا از من بر آن تواناتر است».


نقل از کتاب«شورا، مشورت و مشارکت از دیدگاه امام علی علیه السلام»، نوشته #شفیعی_مطهر،ص20

این کتاب اخیرا منتشر شد

مراکز پخش:

 تهران :انتشارات علوم بنیادی، تلفن:66973774   و  66973659

 شهر ری : فروشگاه کتاب انجمن اسلامی معلمان،تلفن 55904203

کاشان: فروشگاه های ساربوک،تلفن۲۲ - ۵۵۴۶۶۹۲۰


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات

تاريخ : دو شنبه 27 شهريور 1396 | 11:51 | نویسنده : سید علیرضا شفیعی مطهر |