دل ديدني هاي شهر سرب و سراب(130)

                                         دل دیدنی های شهر 

 

                  سرب و سراب(۱۳۰)

 

 

 

 

من با رويش سبز بهار و وزش نسيم نرم كوهسار، دفتر عمرها را ديدم كه ورق خورد و سالي ديگر را به نهانگاه روزگار سپرد. درخت عمر رو به پيري است. بياييم غنچه هاي لحظات را بر درخت حيات شكوفا گردانيم و شميم رياحين و نسيم عطرآگين آن را استمرار بخشيم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net 

من قصری ملک آسا و فلک فرسا را دیدم که بر بام آرزوها بنا شده و سر بر سينه سپهر فرو برده بود. هر سنگ آن صد سخن از فرهنگ در سينه و هزار پيام از بانيان ديرينه داشت.  

 

 

من دهکده مونت سنت میشل را در فرانسه دیدم که همچنان با جان سختی می کوشید تا فریاد رسای سنت را از ورای قرن ها نوگرایی به گوش صنعت محوران برساند.  
 
 
 
من حجم وسیع آبی جاری را بر فراز آبشار بلندآشیان ویکتوریا در مرز بین زامبیا و زیمبابوه دیدم . شگفتا که قرن هاست این حجم عظیم آبی جاری نمی تواند رنگ سیاهی توسعه نیافتگی و عقب ماندگی را از سیمای ستمدیده این قاره سیاه بزداید! 
 
 
 
من تندیس عظیم بودای بزرگ را در کاماکورای توکیو در ژاپن دیدم که در حاکمیت مدرنیته و صنعت همچنان پیام آور کهنه ترین پیام های کهن سنت بود. تیغ تیز صنعت و مدرنیسم نتوانسته بود کوچک ترین رخنه ای در دیوارهای قطور باورهای سنتی مردم مدرنیست ژاپن ایجاد کند. 
ادامه دارد.... 
                        شفيعي مطهر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: قطعه ادبي

تاريخ : سه شنبه 1 فروردين 1391 | 7:4 | نویسنده : سید علیرضا شفیعی مطهر |